6/12/2014

- My favorite thing to do -


Hej söta läsare! Hoppas att ni har en fin start på dagen :) Här öser regnet ner vilket passar mig alldeles perfekt så här en torsdagsmorgon... Jag har precis satt på en kopp starkt kaffe och tänkte ägna mig åt min favoritsyssla: nämligen en shoppingrunda. Fast inte ute i regnet, utan på nätet. Finns inget som är så mysigt som att surfa runt och besöka sina favoritbutiker, spana in nyheter och drömma sig bort med en kopp kaffe i soffan och laptopen i knät. 

Och någon gång i framtiden finns så klart drömmen om att starta en egen webshop - kanske med inredningsdetaljer eller egentillverkade prints. Inne på Smelink.se, som jag skriver det här inlägget ihop med, hittade jag en riktigt bra guide med tips om hur man skapar en så bra webshop som möjligt. Självklart är det viktigt för mig att sidan har en inbjudande och snygg layout, men så klart även är lättnavigerad och användarvänlig. Men det kanske allra viktigaste tycker jag är helhetstänket som måste finnas med i allt från den grafiska profilen till paketeringen. Finns inget som slår känslan av hämta ut ett snyggt inslaget paket med silkespapper och sidenband på posten ;)



LOVE,
LINE


2 kommentarer:

  1. Vad är det för fint som du ar på väggen bakom datorn? <3

    SvaraRadera
  2. Det är en trätavla från Affari :)! Älskar den! Finns i svart också tror jag.

    Kram,
    Line

    SvaraRadera