9/01/2013

Cozy in Copenhagen

I förrgår efter inredningsmässan så checkade vi in på det här underbara hotellet -Axel Hotel Guldsmeden. Efter en vecka av nollning/jobb, och en övertrött Line med 4 timmars sömn i bagaget kändes det som att vara i himlen så fort vi klev in genom entrén. 

Och om jag var i himlen i entrén så var jag snäppet över himlen när den snälla receptionisten berättade att de uppgraderat oss från vår junior suite till penthouse suiten. Alltså så snällt!

..så vi sprang genast in och inspekterade vårt nya hem. (eller ja, jag hade ju gärna flyttat in dit på heltid :p)

..och upp på ovanvåningen och badade bubbelpool.

Rummen är inredda i balinesisk-inspirerad stil och både inredningen och maten är ekologisk.

Efter att ha tillbringat eftermiddagen ute på Köpenhamns regniga gator och sen myst i hotellets spa, kändes det som en perfekt avslutning att spendera kvällens sista timmar på den här mysiga restaurangen! Vi åt där på vår två-års-dag och det var verkligen hur mysigt som helst att besöka restaurangen igen...

...speciellt med den här mannen som sällskap!

Menyn består av massor av Italienska smårätter, så att man kan pröva alla sina favoriter -perfekt tycker jag! Min egenkomponerade meny bestod av halstrad tonfisk med salsa verde, följt av en pizza med parma och ruccola, därefter en karljohansvamps-risotto och så toppade vi det hela med en citrontarte med något som kan har varit den godaste sorbeén jag ätit gjord på mascarpone. Spana in menyn här.



När klockan var halv tolv kröp vi ner i sängen och sov som små barn. Mätta, trötta, lyckliga ;)

I've had the most lovely weekend with my man in Copenhagen: enjoying a stay at the cozy hotel Guldsmeden, walking the streets of Copenhagen and eating at the best Italian in the city: Scarpetta!

Wish you all a lovely evening!

LOVE,
LINE



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar