7/01/2013

Reading lady


De här små godbitarna underhöll jag mig med på vår semester. Mest vill jag rekommendera "Beslutet" och "Rosengädda nästa" De var väldigt, väldigt bra och fint skrivna. "Den sista akten" är en klassisk deckare och slank ned lika lätt som en iskall cola en varm sommardag. Lite mer tuggmotstånd krävde däremot "Tänka snabbt och långsamt" som kanske är lite för akademisk för att läsa i solstolen, men väldigt intressant ändå. Handlar om hur hjärnan fungerar och hur våra fördomar, slutsatser och beslut styrs av olika system i hjärnan. "Madeleine" var perfekt flygplansläsning -tillräckligt intressant för att distrahera min turbulensrädsla och nu vet jag att Madeleine kallas "Len" av sina vänner och lite annat smått och gott ;) 

Nu ska jag däremot inte läsa mer, utan diska. Loppisfynd och gammal disk och såklart lyssna på Hanna & Amandas pod. Riktig quality time :)!

LOVE,
LINE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar