3/08/2012

Midnight in Paris




Hej mina vänner! Hur har ni det därhemma i sofforna? Jag tänkte tipsa er om en film idag som jag absolut älskar nämligen: Midnight in Paris av Woody Allen. Den har den där speciella  som ger mig gåshud redan i förtexterna och får mig att sitta som klistrad alla 94 minuterna. Ibland känns det som att en film talar direkt till en och det kände jag med den här. Jag fullkomligt älskade Midnight in Paris bara efter att ha sett en minut. Sen kanske det inte är så konstigt eftersom att den innehåller alla ingredienser för att gå under kriteriet: Line-film: den utspelar sig i Paris, på tjugotalet, musiken är magisk och hela filmen innehåller faktiskt en stor dos magi och så kärlek såklart. Så med andra ord:Se den!
PS. Drömmen hade varit att se den i en biograf i Paris i vår. Och sedan gå hem i regnet och dricka champagne i en stor hotellsäng med filmens soundtrack i bakgrunden...

Hej Sweeties! Hope your having a good time at home:) I just wanted to recommend to you all my absolute favorite-movie at the moment: Midnight in Paris by Woody Allen. It's just got that special something;) If you haven't seen it, you absolutely should. It takes place in Paris, in the twenties, the music is magical, actually the whole movie is magical. Soo what's not to love?? 



LOVE,
LINE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar