3/20/2012

Dream Apartment - Edition number three.

Bonjour cupcakes! Nu är det dags för min favoritkategori här på bloggen nämligen Dream Apartment. Den här gången är det med en touch av magi som jag tänkte visa er min drömlägenhet, eller i detta fallet slott;)
Bonjour cupcakes! It's time for my favorite category here at the blog: Dream Apartment. This time it's a place filled with magic I'm going to show you, or more correct: it's a castle;)

För det är nämligen i det här underbara slottet jag tänkte visa er runt. En bild säger ju mer än tusen ord men jag kan ju nämna: privat strand, magiska solnedgångar och en utsikt som ja, talar för sig själv.
Because this is the castle which I'm going to show you. They say a picture tells more than a thousand words, but just some words to describe it: private beach, magical sunsets and a view that speaks for it self.

Välkomna! Det första som möter oss är en stor, ljus hall som jag tyvärr inte hunnit inreda än, men ni ser ju potentialen. Går vi till vänster hamnar vi i vardagsrummet.
Welcome! The first thing you'll see in this castle is this magnificent hallway, that we haven't had time to decorate yet, but I hope you can see the potential. If we turn to the left we'll end up in the livingroom.

Här är det desto mer ombonat.  Den stora kristallkronan sprider ett mjukt varmt ljus i rummet och familjefotografierna som hänger på väggarna och blomsterbuketterna ger rummet en varm personlig touch. 
The livingroom has  no lack of interior and is a really cozy place. I love the big grey sofa and the big crystal chandelier which brings a really soft and warm light to the room which is decorated with photos and flower bouquets.

Går vi ut från vardagsrummet och till höger hamnar vi i det här lilla, men ack så mysiga rummet. Faktiskt ett av mina favoritrum, nämligen arbetshörnan. Det är här jag sitter när jag skickar i väg mejl eller skriver på min romantiska kärleksroman. För i de här omgivningarna går det inte, att inte skriva om romantik och kärlek. Hela stället osar ju av det. 
If we leave the livingroom and turn to the right we'll end up in this small, but oh so enjoyable room.  This is actually one of my favorite rooms: the office. This is where I sit when I'm posting my emails or write on my romantic novel. Cause in these surroundings you can't write of anything but love and romance. The whole place is filled with it.

På tal om romantik. Á voila! Nu hamnade vi i sovrummet som med sina nordiska och enkla element skiljer sig lite från resten av slottet. Men en stor fluffig säng fick vi i alla fall plats i. Och jag kan lova er, den är världens skönaste!!
Speaking of romance. Á voila! Now we're in the bedroom which separates from the other rooms with it's nordic simplicity and lightness. The bed booth look and feels like heaven.

Det här är mina två favorithörnor i sovrummet: Pioner, tända ljus och den romantiska lampan sprider både ljus och en ljuvlig doft. Den andra hörnan är som ett litet konstverk i sig och det är i den här inramningen jag kollar min outfit varje morgon.
These are my two favorite cornes of the bedroom. Peonies, candles and the romantic lampshade spreads both light and a lovely scent. The other corner it's like an artpiece, and this is where I check my outfit every morning.

Vi går vidare till husets hjärta: köket! Jag älskar den lantliga enkelheten och det stora matbordet med en inbjudande soffa i hörnet.  Rosor i olika färger lyser upp på köksön. 
Let's move to the heart of the castle: the kitchen! I love the rural feel and the big kitchentable with a inviting sofa in the corner. Bouquets of roses in different shades lights up the kitchen island.

Välkomna till badrum nummer ett. Det är här jag inleder mina morgnar. Med lite egentid i badkaret, en tidning, ett glas iskallt vatten och den här utsikten kan ens dagar inte bli annat än underbara;)
Welcome to bathroom number one. This is where I start my mornings. With some alone time in the tub, a glass of ice-cold water and this view you can't have anything but wonderful days.

..och här avslutar jag dem i badrum nummer två som också har en skön spa-känsla med bubbelpool och infinity-pool. Här dricker jag och min man varsin bellini i bubbelpoolen innan vi simmar ut under  den bara himmeln och ser solen gå ner. Efteråt badar vi i ångbastun och kryper sedan in i våra himmelskt mjuka badrockar.
...and this is where I end my days, in bathroom number two which also got a nice spa-feeling to it with  a jacuzzi and infinity-pool. Here, me and my hubbie drink bellinis befor we swim out under the bare sky to see the sun set. Afterwards we bathe in the steam-sauna and then put on our heavenly bathrobes.

...men jag har ju nästan glömt att visa er husets pärla. Den mysiga walk-in-closeten med anslutande balkong. Här inne inleds alla tjejkvällar, med klädprovning och tjejskvaller.
...oh, I almost forgot to show you the amazing walk-in-closet with an connecting balcony. This is where all girlnights begin: with clothes, champagne and gossip.

När jag bara vill ta det lugnt och läsa en bok är det i den romantiska hörna jag håller till.
This is the place where I spend time reading a good book or magazines.


...och om jag tittar upp från min bok så möts jag av den här utsikten. Klädinspiration hittar du nämligen i vart enda hörn av det här slottet ;)
...and if I look up from my reading this is the view I'll meet. Because you'll find clothes-inspiration in every corner of this castle ;)

Åh, ett sådant här slott hade ju inte suttit helt fel, eller vad säger ni? Imorgon ska vi få se vår nya lägenhet för första gången... Hoppas den är något i den här stilen :p Stor kram på er!
Oh, imagine to live in a castle like this! Would you move in? Tomorrow we're going to have our first look at our new apartment. Hope it will look something like this :p

LOVE,
LINE



2 kommentarer:

  1. Vackra rum! Håller tummarna för er imorgon! Jättekram, Maggan.

    SvaraRadera
  2. Åh tack!! Vi rapportera så fort vi är klara:) Stor kram!

    SvaraRadera