9/05/2015

Birthday bouquets & Weekend wishes


Bonjour fina ni. Tänkte att det var på plats med en liten update sen sist. I torsdags började jag som sagt på min nya praktikplats i Köpenhamn. Efter ett trevligt första möte och en tur inom VERA VEGAS nya showroom (som var sådär drömmigt fint med vitmålade golv, stora fönster och massor med vackra smycken. Så klart.) passade jag på att ta en liten tur på stan. Jag menar är man i Köpenhamn så är man. Strosade runt och fönstershoppade på mina vanliga ställen - Illum, Royal Copenhagen och Magasin fick sig alla ett besök och när det började regna slog jag mig ner under taket på Holms bageri och beställde in en cappucino. Och som vanligt när jag är i Köpenhamn kunde jag inte låta bli att köpa med mig blommor hem - finns inget mysigare än att sätta ihop egna blombuketter tycker jag. Min slags meditation helt enkelt.  Och den här gången var det faktiskt inte till mig själv utan till min lillebror som snart fyller år och som vi firade med bubbel & äpplekaka igår. Hur som helst - när jag satt där på tåget hem med en stor bunt blommor under armen och regnet som smattrade mot rutan, då kunde jag inte låta bli att känna mig lycklig över att hösten faktiskt är här nu och att allting har börjat igen - om ni förstår vad jag menar. Ha en underbar helg nu finingar!

Bonjour lovelies. Spending this rainy weekend with sparkling wine & apple cake and actually feeling happy for fall's arrival - it's just so cozy! Wish you all a magical weekend.


LOVE,
LINE


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar