6/14/2015

Copenhagen Snapshots

I början av förra veckan tog jag tåget över till Köpenhamn för ett trevligt möte med grundaren till det här smyckesmärket där jag ska göra min praktik i höst. Iiih ser verkligen fram emot september!! När jag ändå befann mig i min favoritstad passade jag på att ta en heldag med mig själv och strosade runt bland Köpenhamns mysiga kvarter och besökte obligatoriska butiker som By Malene Birger, Day, Illum och Hay. Och så tog jag ett glas prosecco på en uteservering i solen också minsann. Jag menar är man i Köpenhamn så är man. På vägen hem stannade jag förbi blomsterhandlaren bredvid Magasin och köpte en stooor bunt med luktärter innan jag hoppade på Metron och råkade åka liiite åt fel håll innan jag insåg att jag inte alls var på väg mot Kastrup.. HEJ turist haha!

In the beginning of last week I took the train to Copenhagen for a lovely meeting with the founder of this amazing brand where I'll be interning this fall. And while in Copenhagen I decided to spend some quality time with myself - strolling around the cozy streets of Copenhagen, making pit stops at obligatory boutiques as By Malene Birger, Day, Illum and Hay. I even enjoyed a glass of prosecco in the lovely summer sun! And on my way home I stopped by the florist next to Magasin and bought a beautiful bouquet of chick peas before I took the Metro (in the wrong direction I may add.. haha).




LOVE,
LINE



2 kommentarer:

  1. Åh, vad kul med praktikplatsen! Grattis till den! Önskar dig en trevlig semesterresa och en Glad Midsommar kram Maggan o Imre.

    SvaraRadera