3/25/2014

It's all in the little things.



Sitter i soffan i burspråket (vilket himla konstigt ord. . .) och jobbar lite hemifrån idag. Utanför är himlen grå och regndropparna smattrar mot rutan. JAG ÄLSKAR DET! Finns inget mysigare än att jobba när det regnar - tror jag blir lite extra kreativ då. Har haft en riktigt fin tisdag med frukost på sängen (tack vare hantverkare i vardagsrummet) och passade på att läsa rese- och inredningsreportagen i söndagens Sydsvenskan, sedan har här målats cyklar och pysslats med nyhetsbrev till den här fina webshopen.

Nu väntar någon timme till med jobb, därefter tänkte jag hänge mig åt senaste numret av STYLEBY som damp ner i hallen i förmiddags. Ett helt underbart nummer fyllt av vårmode (jo, jag tjuvkikade lite innan). 

Men nu till bilderna ovan. I förra veckan gjorde jag något som jag inte gjort sedan jag var 10. Jag skickade ett brev och fyllde det med fina små både ätbara och oätbara saker och så skickade jag dem med en liten lapp till en väldigt fin vän. Himla mysigt att välja ut allt smått så att det passade ihop.


Working from home today -love sitting here in our cozy sofa hearing the rain patter on the window of our oriel while putting together a newsletter for this lovely webshop. Today's been lovely from morning til evening starting with breakfast in bed (because of artisans in the living room) reading magazines and drinking tea.

Now one hour or so awaits of work, then I'm planning on indulging in the latest issue of lovely STYLEBY.

But now to the pictures above. Last week I did some thing I haven't done in a long while - I sent a letter! It was so cozy picking out pretty little things that would match and then writing a little note with it. Wish you all a lovely evening!

LOVE,
LINE




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar