1/18/2014

Red wine, truffle pasta & high heels.

Ett snapshot på favoritfåtöljen från Nordal. Och så favoritklackarna också så klart ;)

Så blev världens mest ovälkomna tenta äntligen avklarad igår. Och den gick nog trots allt ganska så bra ändå. Ja, så bra det kan gå när man råpluggat i 4 dagar. Är det någon som undrar över någon spännande marknadskommunikationsmodell eller liknande kan ni passa på att fråga nu. Om några dagar är jag ytterst tveksam till att ni kommer kunna få något vettigt svar haha ;) 

Hur som helst så firades årets första tenta med en flaska rött -min favorit, tryffelravioli och tre avsnitt av Orange is the new black. Tror det kan ha varit en av mina bättre efter-tenta-belöningar. För det är ju det som är en av de bästa sakerna med att plugga -den underbara, lättade "nu-förtjänar-jag-precis-vad-jag-vill-känslan". 

Ett av mina nyårslöften är att åka på mer utflykter. Ja, ni vet upptäcka nya små pärlor inte så långt härifrån. Så idag har vi faktiskt varit på museum (tror årets julkalender hade ett finger med i spelet i valet av utflyktsmål). Dock hade Malmö Museum inte så många likheter med julkalenderns. Det var inte alls lika mysigt, utan den enda utställningen som fanns tillgänglig handlade om död, brott och straff. Ja ni hör ju själva vilket uppiggande ämne! Det hela blev extra häftigt med ljudeffekter av olika sorters avrättningar, fängelseceller och pest-råttor. Haha verkligen inte den sortens upplevelse jag såg framför mig när jag tänkte mys-strosa runt på ett museum, men det ska tilläggas att det höll på att renoveras och därför hade de bara en liten del öppen. Efter en snabb visit i depp-museet begav vi oss till ett annat i närheten som var betydligt mysigare. Det var vi och 100 barnfamiljer som tittade på gamla bilar, båtar och flygplan. Nu är vi alltså hemma igen, lite mer kulturella, lite mer frusna och tänkte fortsätta fängelsetemat med ännu ett avsnitt av Orange is the new black ;)

Hoppas ni har världens mysigaste lördagskväll framför er!

The weekend is finally here! After yesterday's exam I went straight back home to our sofa, poured myself a glass of red wine and enjoyed a truffle-pasta in front of Orange is the new black -love that series!

LOVE,
LINE




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar