11/12/2013

Dream Apartment -edition number 5

En regnig onsdagseftermiddag som denna tycker jag att man får drömma sig bort lite. Med andra ord: dags för en ny "Dream Apartment"! För er som är nya på bloggen så går det helt enkelt ut på att jag sätter ihop och guidar er genom min drömlägenhet som inte finns på riktigt, utan består av massor av olika lägenheter, rum och våningar som jag samlat i min inredningsmapp på datorn. Är ni redo? Då börjar vi:

A rainy wednesday like this I think it's time for some interior-inspo and a new edition of "Dream Apartment"... Are you ready? Here we go:

I det här huset, på tredje våningen bor vi!

You'll find our apartment in this buildning, at the third floor more precisely!

Välkomna in, jag tänkte börja med att visa er ett av mina favoritrum, nämligen:

Welcome in! I think I'm going to start with one of my favorite rooms:

vardagsrummet! Här brukar jag sitta med ett glas vin och bläddra i en tidning om kvällarna. Fast i ärlighetens namn är mitt absoluta favoritrum det här:

The living room! 


Sovrummet såklart! Som går i en romantisk/orientalisk stil.

Another one of my favorite rooms is the bedroom.
Obviously you can see why ;)

Här är utsikten från sängen! Älskar badkaret som är mysigt att sjunka ner i sena kvällar med en bra bok.

I mean with this as the view when you wake up, how can you do anything but love it? ;)

Vi sidan om badkaret har jag nämligen alltid en hög böcker.

Books to keep me company while having a bath.

I andra delen av sovrummet hittar ni den här mysiga loungehörnan.

And a cozy corner to get creative in.

Och slår du upp ytterligare en dörr så hamnar du i walk-in-closeten. Men nu tänkte jag visa er något helt annat, nämligen:

A sneak peak into our walk in closet!

Vårt stora badrum..

Here's our big bathroom!

i silvriga toner.

Love how glamorous it is!

På andra våningen hittar ni vardagsrum nr.2 -älskar det mörka parkettgolvet i kontrast mot den pudriga inredningen.

On the second floor you'll find our second living room -looove the dark floor contrasting against the powdery decor.

På andra våningen hittar ni även vårt mysiga och rustika kök.

The second floor is also where you'll find our cozy kitchen.

Där ni alltid hittar en blombukett eller två.

Always with a bouquet of flowers or two ;)

I anslutning till köket hittar ni vårt kontor.

Next to the kitchen you'll find our office.

Skönt ställe att vara kreativ på...

A perfect place to get creative!

Ännu skönare när man vill ha en paus -då är det bara att gå ut här  och lägga sig i en av dagbäddarna..

...and if you ever need to take a break from all creativity you can always go out to the garden and lay down in one of our day beds and just relax.

Jag tänkte avsluta med att visa er gästrummet med tillhörande badrum: 

I thought a good way to end this trip would be by showing you the guest room.

Tavlan på väggen satte jag ihop av modeillustrationer från en Vogue från 50-talet.

And the bathroom that comes with it ;)

Marmor & loppissilver är en fin kombo tycker  jag!

Marble and flea market-founds is a really nice combo I think! 


Vill ni se de andra drömlägenheterna hittar ni dem här:
If you like to see the other dream apartments, you'll find them here:


LOVE,
LINE



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar