11/22/2012

Bouquets and old Christmas cards.

Idag fick jag äntligen tillgång till mitt bankkort som varit spärrat i en vecka och det måste man ju givetvis fira! Efter en liten runda till Udda Tina, gick jag inom Bloom och fick med mig en superfin bukett med rosa rosor, hann även inom Panduro Hobby och hittade julpyssel :) 
Found this beautiful bouquet of roses in my favorite flower-shop Bloom here in Lund. Just love roses, and especially pink ones;) 

Lampa och vas från Day, ljushållare från Noa Noa och Affari och så byrå som pappa målat om så fint till mig:)
Lamp and vase from Day, candleholder from Noa Noa and Affari, and bureau which my daddy painted   white :)

...och detta är kanske dagens finaste fynd! Jag älskar gamla saker och när jag hittade detta på en loppis i stan blev jag så glad. Ännu gladare blev jag över att jag fick det gratis :) Försäljaren bara tittade på mig som om att jag var knäpp. Typ vad ska hon med ett trasigt, gammalt vykort till.. 
...and this may be my greatest buy today:) A pretty and torn Christmas card from 1949, which I got for free at the square market, the merchant just looked at me like I was crazy when I asked him how much it was. This, he said and laughed -you can have it for free!

...men jag älskar gamla saker med en historia. Hur gullig är inte den här texten?! Från 1949 är det.
...and happy me! I just love old things with a history. And the writing is just soo cute: "Merry Christmas Brita! Hope you're doing fine! I'm fine! I will send or deliver a Christmas gift for you myself. Greetings from, Lena" Soo cute!



LOVE,
LINE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar