9/23/2011

New technology

Facebook. Jag har faktiskt varit ganska sen med att hänga på alla nya grejer. Ja men typ som facebook, det skaffade jag först för två år sen. TVÅ år efter alla mina vänner. Som allt som en gång är nytt för oss lite yngre som ipod, ipad, iphone så lär vi oss det snabbt. Men hur är det då när man är lite äldre? Jo jag var ute och åt med min pappa igår, han är iofs inte så gammal, men tillräckligt gammal för att det inte är en självklarhet med fb. Iaf så skaffade han facebook för några månader sedan. Hitintills har han lagt till enbart min bror som familj. Bör tilläggas att jag ju tillhör hans familj samt min andra bror. Han kanske glömde bort hur man gjorde. Eller så räknar han inte in oss längre. Det får jag ta upp med honom isåfall. Men det roliga var det att han berättade för mig om en kund vars dotter behövde få röster i en modelltävling hon ställde upp i. Så pappa som ville vara trevlig mot sin kund gick in och gillade massor av hennes tävlingsbilder. Ganska så snart ringde min 16-åriga bror upp pappa och frågade vad fan han höll på med?? Varför hade han gått in och gillat en 14-årigs tjejs modellbilder på fb??? Och då förstod ju pappa att alla som gick in på hans wall såg vilka bilder han gillat. Och det var ju inte så bra. hahahah jag dog verkligen när han berättade det för mig. Sedan dess använder pappa facebook mer sällan. En säkerhetsåtgärd sa han. Det bör ju också nämnas att min lillebror hjälpte honom att ta bort uppdateringen direkt.

LOVE,
LINE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar