8/28/2011

Weekend


Ciao amoritos!


Har haft en sån himla fin helg som inleddes med afterwork på Lemongrass med mina söta kollegor, underbar asiatisk mat & sprudlande cava. Lördagen spenderade jag de första fem timmarna av i butiken. Kvällen ägnades åt middag hemma med mannen; oxfilé, rödvinssås & sallad. Yum Yum. Martin stod för köttet, jag för såsen. Båda experter på varsett håll;) Kvällen avrundades med biobesök: Försvunnen såg vi. Den var läskig. Men inte så mycket mer. 


Idag har jag agerat personalshopper till mina fina mammi! jisses vad fin hon blev i allt vi shoppade. Temat var "jobbkläder" så vi inhandlade en riktigt smashing svart fodralklänning, en svart topp från ganni, en svart kostym från Stockholm och en vit sidenblus från samma märke!. Riktigt kul det där med att shoppa åt någon annan, kanske något att vidareutveckla?;) Sen mötte jag upp min fina gamla vän ( inte gammal som i 100-år, utan gammal som i vän jag haft längst) Jessika på Espresso House och pratade om livet och allt annat över en kanelsnäcka & chailatte. Mys! 


Och just precis nu fick jag ett väldigt trevligt jobb-relaterat sms:) Ser ut som att aaaaallt löser sig;)


Ciao amoritos!

I've had a the best weekend ever which started with afterwork at Lemongrass with my dear colleagues, deliscious asian food and sparkling cava! Saturday I spent the first five hours in the store and the evening i spent in the kitchen making redwine-sauce & my man cooking the veil-chops;) Then we went to the movies and saw a really bad swedishmovie haha.

Today I've been acting personalshopper for my sweet mum! Omg, she looked good in the clothes we've found! The theme was " workwear" so we went for a really classic " sexy secretary" look, with a ldb ( ofcourse!) black costumepants, a black blazer and a créme silktop.  I really enjoyed shopping for someone else, maybe that's a future career? Then I met up with my dear old friend ( not old as in a hundred years old, but as the friend I've known the longest time) Jessie at Espresso House. We talked about life and everything in between over a hot chailatte & cinnamonbun (love cinnamonbuns!!) 

And as writing I just received a very nice workrelated text:) It seems everything is gonna be alright - as Bob Marley would say;)

LOVE,
LINE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar