7/15/2011

Take a look through my photoalbum...

 











Ciaooo amoritos! Nu är jag hemkommen efter en underbar resa till Taormina, Sicilien. Som ni kan se på bilderna ovan så bestod resan av följande byggstenar: romantik, sol, vatten, mat, vin, glass - enligt mig den bästa kombinationen;)


Taormina var verkligen en jättemysig liten stad, full av retro-romantik, (lite som i en gammaldags hollywood-film) palmer och mysiga trattorior. På dagarna badade vi allt som oftast på Isola Bella och som ni hör av namnet var det verkligen en vacker liten lugn strand precis nedanför Taormina ( man fick åka linbana ner -iiiih!) Där badade i det precis lagom kalla vattnet, läste böcker varvat med tidningar och åt lunch på vårt favoritställe på stranden. Skaldjursrisotto, pasta bolognese, involtini, pasta med hummer yum yum!


Om kvällarna gick vi in mot staden, genom trånga gränder och vackra torg och letade upp nya restauranger varje kväll. Ett ställe som verkligen var vackert, hette la Baronessa och där åt vi filetto di manzo och drack rött under stjärnorna på hotellets rooftop.


haha nu märker jag att jag är hungrig för nu skriver jag nästan bara om mat. Men det kanske inte är så konstigt då Italien för mig verkligen är mat. Och såklart vin. Och glass. Fullikastrulli helt enkelt! ( nytt ord påkommet av mig & M;))


Nu: joggingrunda med mannen. ( Och ja, vi försöker kompensera med lite hälsosamt leverne efter vår mat-vin(sex)-orgie i Italien:p


Loooots of love,


Line


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar